TBWA & PlayStation knutselen met affiches

Na het wereldwijde succes van Little Big Planet, lanceren de Engelse studio’s van MediaMolecule een nieuw pareltje voor de portable console van PlayStation: Tearaway.

De speler is in dit nieuwe actiespelletje een papieren held die allerlei avonturen beleeft in een wereld die volledig opgebouwd is uit… jawel, papier! Natuurlijk is er ook interactie mogelijk en kan men letterlijk in het spel kruipen dankzij de verschillende functies van de PSVita.

Maar hoe creëer je een evenement voor een virtuele wereld in papier? Simpel, door gebruik te maken van het beste papieren medium: de affiche.

TBWA kwam op het idee om meer dan 10.000 afscheurbare affiches te verspreiden over verschillende steden in België, Nederland en gamestores.

Met de affiche kan iedereen zijn eigen personage uit het spel in elkaar knutselen en volledig personaliseren. Daarnaast kan er ook deelgenomen worden aan een wedstrijd waarbij de 20 beste ‘kunstenaars’ een PS Vita winnen plus het spelletje Tearaway.

Einde van de wedstrijd 12 december.

Tearaway_persbericht.docx

DOCX - 145 Kb

Joachim François

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met