TBWA & PlayStation knutselen met affiches

Na het wereldwijde succes van Little Big Planet, lanceren de Engelse studio’s van MediaMolecule een nieuw pareltje voor de portable console van PlayStation: Tearaway.

De speler is in dit nieuwe actiespelletje een papieren held die allerlei avonturen beleeft in een wereld die volledig opgebouwd is uit… jawel, papier! Natuurlijk is er ook interactie mogelijk en kan men letterlijk in het spel kruipen dankzij de verschillende functies van de PSVita.

Maar hoe creëer je een evenement voor een virtuele wereld in papier? Simpel, door gebruik te maken van het beste papieren medium: de affiche.

TBWA kwam op het idee om meer dan 10.000 afscheurbare affiches te verspreiden over verschillende steden in België, Nederland en gamestores.

Met de affiche kan iedereen zijn eigen personage uit het spel in elkaar knutselen en volledig personaliseren. Daarnaast kan er ook deelgenomen worden aan een wedstrijd waarbij de 20 beste ‘kunstenaars’ een PS Vita winnen plus het spelletje Tearaway.

Einde van de wedstrijd 12 december.

Contacteer ons
Joachim François TBWA
Joachim François TBWA
Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels