Voor je feest moet je bij Delhaize zijn vindt TBWA.

Tijdens het jaar kiest de Belg al eens voor een discounter, maar voor de feesten neemt hij geen risico’s, en kiest hij voor de feestsupermarkt bij uitstek: Delhaize. En dat is geen toeval. In de eindejaarscampagne toont TBWA het assortiment, de kwaliteit, de promo’s, de feestspecials, de inspiratie die heerlijke feesten mogelijk maken voor iedereen.

De creatieve insteek van de campagne zal voor de meesten onder ons zeer herkenbaar zijn. Delhaize biedt zoveel keuze en kwaliteit, dat je het soms even niet meer weet. Zalm? Duh… maar wélke zalm? Kumqu… wat?! Je wil niet weten hoeveel mensen een hulplijn inschakelen en even naar het thuisfront bellen terwijl ze aan het shoppen zijn.

Deze herkenbare situatie was het vertrekpunt voor TBWA en Delhaize om de lijn van hun nieuwe stijl reclamespots met gewone dagdagelijkse taferelen en dialoog door te trekken. Dit jaar zien we dus geen kerstbomen met hartverwarmende familietaferelen. Wel klanten die in hun Delhaize, oog in oog met zoveel keuze en kwaliteit, vertwijfeld naar huis bellen voor extra instructies. Wélke oesters? Toch maar champagne? En waarom geen tapasavond? Maar sowieso eind goed, al goed. Want het resultaat op tafel zal perfect zijn. De sfeer, die moet je zelf maar invullen.In de radiospots horen we hetzelfde verhaal. Topkwaliteit en aantrekkelijke promo’s overtuigen klanten ter plekke (en het thuisfront aan de lijn) om hun aankopen lichtjes bij te sturen. Digitaal en in OOH wordt dezelfde lijn aangehouden: voor de kwaliteit, de promo’s, de keuze, je bubbels, je zalm, die kerstbûche die je nergens anders vindt… voor je feest moet je bij Delhaize zijn!


Persbericht

DOCX - 13 Kb

Credits

DOCX - 27 Kb

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact