Voor wie wakker ligt van zijn energie. Maar nu even niet, lanceren ENGIE en TBWA de nieuwe Smart App

De zomer is gedaan. En nu de temperaturen jammer genoeg dalen, gaat ons energieverbruik terug stijgen. Slim omgaan met energie wordt hierdoor opnieuw belangrijker. Of het nu is om je factuur of om je CO2 uitstoot te verlagen.

ENGIE wil z’n klanten nog beter helpen om dit op een slimme manier te doen. Met een tool die iedereen wel in z’n achter- of jaszak heeft zitten: de smartphone.

En hoewel iedereen er een heeft, gebruiken we die allemaal op een andere manier. Er zijn bijvoorbeeld de geeks, die er constant mee bezig zijn en er zijn anderen, die het graag bij de basis houden; gewoon bellen of sms’en.

Aangezien ENGIE er echt voor iedereen is, wil het met z’n nieuwe Smart App er ook voor iedereen zijn; of je nu simpelweg je maandelijkse energierekening wilt checken of graag tot in detail je verbruik wilt analyseren.

De Smart App is een slimme tool. Je ontvangt bijvoorbeeld maandelijkse rapporten over je energieverbruik. Je kan dankzij het advies van ENGIE makkelijk zélf je voorschotten aanpassen. En wie geen digitale meter heeft en toch z’n verbruik wil monitoren, ontvangt herinneringen om z’n meterstanden door te geven. Handig!

Op 7 oktober lanceert ENGIE z’n nieuwe versie van de Smart App via billboards, TV, en online video. Ze tonen hoe Lola, die graag ontspannen in de zetel zit, haar voorschot kan aanpassen wanneer het haar uitkomt. Hoe Fred gemotiveerd wordt door zijn maandelijkse energierapport, én Tom, die graag een reminder krijgt om zijn meterstanden door te geven.

 

De ENGIE Smart App is er voor iedereen. Dus ook voor jou. Heb jij hem al?

 


Credits.docx

DOCX - 93 Kb

Persbericht.docx

DOCX - 90 Kb

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met