YoungDogs zegt ‘jep’ tegen de JEP.

Hoe een samenwerking tussen YoungDogs x JEP x TBWA tot een volmondige campagne leidde.

De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame klopte in september aan bij de YoungDogs voor de ontwikkeling van een nieuwe campagne. Na de bekendmaking van het winnende concept mochten laureaten Jannes Deschacht en Wouter Vochten hun idee dan ook verder uitwerken. Samen met TBWA en intern productiehuis MAKE werd een reeks (online) video’s, radiospots en prints gemaakt.

Het doel? Het publiek duidelijk maken dat de JEP hét meldpunt is in België om onethische, misleidende of discriminerende reclame te melden.

Een woordje uitleg van Harry Demey voor het communicatiecentrum:

“Het kiezen van de YoungDogs voor deze belangrijke campagne voor ons vak is een schot in de roos geworden. Al van bij de briefing voelden we het juiste enthousiasme bij de jonge honden.  En dat werd nadien tijdens het proces alleen maar bevestigd. De jury kreeg een 20-tal top creaties te beoordelen en uiteindelijk werd het concept van Jannes en Wouter weerhouden. On strategy en creatief. Alles wat je van een campagne verwacht. Volmondig JEP dus.”

 

Story image
Story image

 

Radio 1 Radio 1.mp3 - 784 KB Radio 2 Radio 2.mp3 - 784 KB

 


 

Persbericht Persbericht.docx - 61 KB Credits Credits.docx - 77 KB
Erine Brems

 

 

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium