ZONDER START GEEN STATE OF THE ART

Met die boodschap opent vzw LARF! samen met TBWA de pop-up expo Start of the Art. Geen recent werk op doek, maar kindertekeningen, knutsels en eerste schetsen van een dertigtal toonaangevende Belgische kunstenaars zoals Berlinde De Bruyckere, Peter Buggenhout, Piet Stockmans, Jan Decleir, Bent Van Looy, … Deze expo toont waarom steun voor kunst op school onmisbaar is.

Het legt pijnlijk bloot wat er op het spel staat nu de subsidies voor kunsteducatie (dynamoPROJECT) zijn weggevallen. Waardoor een nieuwe generatie kunstenaars misschien nooit zal kunnen starten. Vlaanderen staat voor State Of The Art, maar toch nam minister van onderwijs Zuhal Demir in juni de beslissing de subsidies stop te zetten. Zonder enig overleg of aankondiging. En maar een paar weken voor het verstrijken van de deadline om als school je dossier in te dienen. Een koude douche voor alle scholen die uitkeken om in het najaar hun artistiek project te zien starten.

Het dynamoPROJECT zorgde er door de jaren heen voor dat duizenden leerlingen actief kennis konden maken met kunst en cultuur. Want elke grote kunstenaar begon ooit klein, met een vlek, een lijn, een wild idee.

“Als we jonge mensen de kans niet geven om te experimenteren, verliezen we misschien de kunstenaars van morgen.” - Tom De Bleye (artistiek leider LARF!).
“Ook in onze sector blijft creativiteit enorm belangrijk. Als kinderen hierin worden geremd en de kans niet meer krijgen om creativiteit te exploreren is dat ook nefast voor de volgende generatie reclamemakers.” - Toon Vanpoucke (art director, TBWA).

Naast de expo is er ook actie: een selectie kindertekeningen en jeugdwerken van de deelnemende kunstenaars wordt te koop aangeboden. De opbrengst gaat integraal naar nieuwe kunstprojecten voor kinderen en jongeren. Start of the Art is gratis te bezoeken van 6 tot 14 september in de Kazemattenstraat 17, Gent.

 

 

 

affiche start of the art.pdf

PDF - 521 Kb

 

credit list.docx

DOCX - 94 Kb

Contacteer ons

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met